fbpx
Top

Work it! met de mini-bands

Workit minibands FitFoodFab v7_web

Work it! met de mini-bands

Het klinkt altijd maar zo makkelijk.. We moeten meer bewegen en nu gaan we het écht doen! Want… zitten is het nieuwe roken! Oké, dat willen we heus wel, maar hoe dan?

Eerder sprak ik al over vaste sportmomenten en de draad weer oppakken. Voor mij klinkt dat misschien logisch en verzin ik makkelijk zelf wat ik wil gaan doen. Ga ik een rondje hardlopen in de buurt, pak ik de auto en rij ik naar de duinen of het bos, sport ik even in de tuin of trommel ik een sportmaatje (of de man) op om samen te knallen. De keuze is vaak afhankelijk of het kan met de kinderen en hoeveel tijd ik heb. Over het algemeen hebben wij dezelfde week indeling met het gezin, dus kunnen die sportmomenten van te voren gepland worden. Wel is het van belang dat het in overleg gaat met mijn partner, omdat hij dan wel thuis moet zijn als ik ga sporten.

Work out met de mini-bands

Goed, dit was het makkelijke gedeelte, want als je dat eenmaal gepland heb dat je kan gaan… maar wat moet je dan gaan doen en hoe lang?

Sportschema

Om een beetje een beeld te geven hoe mijn week er dan uitziet heb ik een voorbeeld gemaakt van mijn sportschema! Dit zijn (bijna) allemaal oefeningen waar je geen materiaal bij nodig hebt en je de oefening met eigen lichaamsgewicht kan doen. Soms gebruik ik mini-bands om de(zelfde) oefening wat te verzwaren. Mini-bands zijn een soort grote elastieken die je voor zowel je armen als benen kan gebruiken. Ik heb vier verschillende elastieken die allemaal een verschillende weerstand (sterkte) hebben. Heel makkelijk mee te nemen en te gebruiken!

Voor wie interesse heeft?! Je kunt de mini-bands kopen op de website van Fysiosupplies.

Hardlopen doe ik meestal op woensdag en/of zaterdag of zondag. Zo wissel ik alles een beetje af. Streven is minimaal drie keer in de week en maximaal vijf keer in de week. Uiteraard is dit allemaal niet in beton gegoten en kan je het gewoon aanpassen of zelf invullen.

Het fijne aan deze work-outs is dat je ‘maar’ 20/25 minuten aan het werken bent en je maximaal traint. Als je dit buiten in de tuin doet of binnen in de woonkamer, ben je inclusief omkleden en douchen binnen een uur klaar! Niets geen excuses en geen tijd, hop! GAAN!

Doe je mee?

Download het workout schema voor de mini-bands van Fysiosupplies.

< WORKOUT SCHEMA MINI-BANDS

Geen reacties

Laat een reactie achter

NieuwsbriefSchrijf je in en blijf op de hoogte!

Ik wil jou inspireren en motiveren om af te vallen, van je fysieke en mentale klachten af te komen en je op weg te helpen naar de beste versie van jezelf! Schrijf je in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.