fbpx
Top

Gezond slapen met Silvana

Gezond slapen met Silvana

Ik heb een keer ergens gelezen dat we een derde van ons leven in bed liggen. Dit klinkt heel logisch omdat we van de 24 uur in een dag maar liefst 8 uur slapen (gemiddeld). Helaas is voor mij goed slapen altijd lastig geweest. Niet goed in slaap komen, slaapwandelen, praten en door iedere zucht wakker worden. Nu is er ook nog een verschil tussen goed slapen en gezond slapen. Gezond slapen heeft te maken met de ideale slaapcombinatie van het matras en het kussen. Hiermee kunnen we vermoeidheid en diverse lichamelijke klachten als rug- en nekpijn voorkomen. Je ligt dan niet alleen comfortabel maar je geeft je lichaam ook de kans zich ‘s nachts te herstellen.

Slapen op Silvana kussen FitFoodFab_web

Gezond slapen met Silvana

Anderhalf jaar geleden heb ik een nieuw bed gekocht dus nu vond ik het eens tijd voor een goed kussen. Ik vond kussens altijd maar prijzig dus ik heb er nooit aandacht aan besteed. Ik heb in de afgelopen jaren wel steeds weer een nieuwe gekocht omdat ik het gevoel had dat het toch niet helemaal goed lag. Dus KLAAR ERMEE! 🙂 Tijd voor een nieuwe….maar waar begin je de zoektocht?!

Ik kwam uit op de website van Silvana kussens waar ze een kussenkiezer hebben. Ik hou van dit soort testjes haha, want een beetje hulp is nooit weg. Bij het maken van de test bleef ik een beetje hangen bij één van de vragen…of ik nekklachten heb? Ja door de kussens die ik nu heb soms wel maar over het algemeen niet. Voor de zekerheid heb ik dus maar contact opgenomen met de klantenservice. Zij adviseerde mij om naar een Silvana verkooppunt te gaan, zodat ik daar een advies op maat kon krijgen. En lucky me!….ik mocht een kussens uitkiezen whoehoe!

Assortiment Silvana kussen FitFoodFab

Hoofdkussen advies

Met mijn testuitslagen ben ik naar de winkel Bonnet Slapen gegaan. Het is een mooie zaak met een grote keus met bedden, beddengoed en gelukkig ook kussens, want daar kwam ik voor. Ik werd vriendelijk ontvangen en kan ergens mijn jas en tas neerleggen dus ik had gelijk het gevoel dat we hier even goed de tijd voor gingen nemen. Omdat ik thuis een stevig matras heb, moest ik in de winkel ook op een stevig matras liggen. De Silvana kussens die uit de test waren gekomen kwamen als eerst tevoorschijn.

Maar wat is nou een goed hoofdkussen? Dit verschilt per persoon en is onder andere afhankelijk van je slaaphouding, je bouw, de stevigheid van je matras en de mate waarin je transpireert. De belangrijkste aandachtspunten op basis waarvan je een keuze maakt voor een hoofdkussen.

  • Slaaphouding: De hardheid en het volume van een hoofdkussen is hierbij heel belangrijk.
  • Materiaal: Welk materiaal hoofdkussen past het beste bij je? Dons? Wol? Rubber of schuim?

Ik moest tijdens het testen ook in de houding gaan liggen zoals ik ‘s nachts ook het liefst lig. Als ik lekker ga liggen dan lig ik altijd op mijn zij en dan licht naar voren. Maar ik heb ook wel eens dat ik wakker wordt en dan lig ik op mijn rug. Ik ben gelukkig echt geen buikslaper dus die optie viel gelijk af.

Mijn ervaring met een Silvana kussen

Na heel wat kussens te hebben getest en ook nog mijn slaap-dna te hebben gemeten, adviseerde de verkoper mij de zachte versie te nemen. Maar ik zou Sanne niet zijn en lekker eigenwijs met de Silvana Support Royale Medium versie naar buiten lopen….want die leek het meest op hoe ik altijd in bed lag 🙂 Mocht het nou toch niet de juiste keuze zijn dan mocht ik de volgende dag terug komen. Maar wie weet het nou beter dan ikzelf!

Bij het kussen kreeg ik ook een passende molton kussensloop die om het Silvana kussen past. Trots ben ik lekker vroeg naar bed gegaan en op mijn nieuwe kussen in slaap gevallen, om vervolgens de volgende dag met pijn in mijn nek wakker te worden hahaha. Ik had ook het gevoel dat ik te hoog lag met mijn hoofd. Deze eigenwijze drol is dus de volgende dag terug gegaan om het kussen om te wisselen voor de Silvana Support Royale Soft.

De eerste nachten had ik op de soft versie soms ook wel een wat stijvere nek, maar geen pijnlijk gevoel. Ik heb om die reden het kussen een aantal weken gebruikt om mijn lichaam eraan te laten wennen. Dan kan ik het beste bepalen of het een goed kussen is en kan ik een zo goed mogelijke blog met mijn ervaring voor jullie schrijven. Ik mis soms nog wel het opploffen van mijn kussen en er dan heerlijk in weg zakken. Maar zodra ik op een van mijn oude kussens lig, voel ik direct dat dat niet goed voor me is. Door de ondersteuning van de nekrand en de heerlijke ademende vulling van dons lig ik nu recht en heeft mijn lichaam echt rust om te kunnen herstellen. Ik zou niet meer anders willen liggen!

Silvana support royale FitFoodFab

Winactie

Als ik goed en lekker lig, wil ik natuurlijk ook dat jullie dat kunnen 🙂 Daarom heb ik geregeld dat ook één van jullie een Silvana kussen mag uitzoeken. Als ik je een tip mag geven….doe de kussenkiezer en/of luister goed naar de verkoper 😉

Wat moet je doen om kans te maken op een kussen van Silvana? Met een goed matras en kussen moet het met het gezond slapen wel lukken maar is het soms nog een uitdaging om goed te slapen. Laat hieronder in een reactie weten dat je mee doet met de Silvana kussen actie en deel dé tip met ons om goed en lekker te slapen. De beste tips worden verwerkt in een blog en één van jullie wint ook een Silvana kussen naar keuze.

De winnaar maak ik zondag 26 november bekend. Succes!

Meedoen kan helaas niet meer…..en de winnaar is bekend. Wie de wanneer is, staat onder de blog 20 tips om beter te kunnen slapen.

Reacties:

  • Amy Cox
    17/11/2017om20:19

    Een lekker kopje thee en een goed boek (niet te spannend) en ik slaap als een blok!

  • Rachelle
    17/11/2017om20:55

    Oh ik heb inderdaad van die kussens gehoord!
    Mijn ultieme slaaptip(s): iedere dag in ieder geval even (proberen) een stevige wandeling te maken, zodat je goede beweging hebt gehad. En daarnaast over de dag verspreid genoeg (maar niet teveel) gegeten hebben zodat je niet met een zwaar of juist leeg gevoel gaat slapen!

    Dat werkt hier echt heel goed. Hopelijk kan een goed kussen daar ook positief aan bijdragen, dus ik hoop dat ik mee mag dingen naar de prijs!

  • Myriam Roggeman
    17/11/2017om23:30

    Ik doe graag mee voor het kussen want ik vind het uitkiezen van een goed kussen echt heel moeilijk!

    Mijn tip voor een goede nachtrust; s’avonds nog even een lekker theetje of een bekertje warme melk. Lekker warm douchen en dan schoon en fris mijn bed in om daar nog even een beetje te lezen. Niks lekkerder als net gedouched in een schoon bed gaan liggen!

  • Mathilde
    18/11/2017om06:34

    Oh dit zou geweldig voor me zijn, aangezien ik al heel veel kussens heb uitgeprobeerd. Mijn ultieme slaaptip is zo simpel, maar heerlijk het raam open voor een goede ventilatie en lekker onder de douche om te ontspannen

  • Diny Gijsberts
    18/11/2017om16:11

    Als je niet kunt slapen ,sta op ,ga wat doen maar maak geen fel licht want dat verstoord je melatominegehalte in je bloed ! Iets lichts eten helpt ook wel eens . Ik luister altijd naar een wispering video van gently wispering en daar word ik zó lekker loom van !!!

  • Diny Gijsberts
    18/11/2017om16:12

    Ik luister altijd naar Gently Wispering op You Tube en in no time word ik lekker loom !

  • Corry
    18/11/2017om20:25

    Jaaaa, ik doe mee! En mijn slaaptip is;
    Allereerst zorgen voor een krakend schoon bedje…. Een lekker kopje kamille thee en dan lekker gedoucht en wel onder de dekens duiken…. ♡ I love schone bedjes…. ♡ slapen…. En ik heb geloof ik een kussens van de Action??? Das toch erg!?

  • CvanGinhoven
    18/11/2017om20:29

    Jaaaa, ik doe mee! En mijn slaaptip is;
    Allereerst zorgen voor een krakend schoon bedje…. Een lekker kopje kamille thee en dan lekker gedoucht en wel onder de dekens duiken…. ♡ I love schone bedjes…. ♡ slapen…. En ik heb geloof ik een kussens van de Action??? Das toch erg!?

  • Anita H.
    19/11/2017om01:16

    Zorg voor warme voeten! Tip van een natuurarts, waar ik een tijd onder behandeling ben geweest: voetenbad voordat je naar bed gaat. Maar een warme kruik werkt ook en dat vind ik net wat makkelijker.

  • Manou de Brouwer
    19/11/2017om20:47

    Vermijd de telefoon en laptop voor het slapen gaan. Als je niet kunt slapen, dan kwartier even wat muziek luisteren en wat ik dan meestal doe is masagekussen op mijn rug en nek zetten. Heerlijk ontspannen en daarna heerlijk slapen.

  • Christa
    21/11/2017om20:12

    Jeetje, een ultieme slaaptip heb ik niet echt. Misschien nadat ik dat kussen heb gewonnen? Dan mag je het nog een keertje vragen… ??

  • Christa
    21/11/2017om20:16

    Zorg voor voldoende slaap, geen alcohol en niet te veel eten voor het slapen gaan, maar wel een lekker kopje thee. En als je moeite hebt om in slaap te komen, aan leuke dingen denken die er op dat moment in je leven spelen. Dan val je vanzelf lekker in slaap!

  • Kelly Groen
    23/11/2017om14:43

    Oh die perfecte kussen zoektocht! Wie heeft dat bedacht? Haha het is soms ZO moeilijk! Daarom maak ik graag kans in de hoop dat ik daarna mijn zoektocht mag beeeindigen! Mijn tip us even een boek lezen voor het slapen gaan! Zo relaxed, oogjes worden zwaar en daar ga je – althans zo gaat het bij mij haha!
    Fijne dag nog! Liefs

  • janette
    23/11/2017om14:45

    slaaptip..Slaapkamer niet te warm maken en geen telefoons etc mee naar bed nemen.Dan je hoofd op een silvana kussen leggen en heerlijk wegdromen.

  • Marian Zw
    23/11/2017om14:58

    Nog net op het nippertje kan ik misschien nog meedoen, mijn tip is voor het slapen gaan lekker een warme douche met een doucheproduct met munt of lavendel. Daar aak ik heerlijk ontspannen van. En zo’n kussen zou ik graag eens proberen, lig nu vaak een hele nacht te draaien en mn kussen goed te proppen

  • Silvana de wit
    23/11/2017om15:56

    Ik had als kind al moeite met in slaap komen en nu eigenlijk nóg!
    Mijn tips :
    – maak een strand wandeling voor je naar bed gaat, het is algemeen bekend dat je door de lekkere zeelucht heerlijk rozig wordt. Door het geluid van de zee ontspan je en door t mooie uitzicht en de sterren droom je al lekker weg naar mooie gedachten en herinneringen 😉
    – niet gaan liggen voor je écht moe genoeg bent.
    – neem een lekkere hete douche voor t slapen gaan maar zorg dat je niet met nat haar in bed ligt.
    – zorg dat je slaapkamer koel is, ook in de winter.
    – brandt zo nodig een waxinelichtje op n olie brandertje met lavendel olie.
    – zorg voor warme dekens , een goed matras en uiteraard een lekker kussen met MIJN naam erop 😉
    – bedrijf vurig de liefde.
    – leg een extra fleece deken over je voeten als je echt niet kunt slapen (van warme voeten wordt je slaperig)
    – denk alleen aan alle fijne momenten die je ooit beleefd hebt én die je nog gaat beleven zodat je met een lach op je gezicht in slaap valt!

    En nu maar hopen dat ik EINDELIJK iets win met mijn naam erop hahahahaha

  • Laura Buren
    25/11/2017om21:28

    Kinderen een nachtje uit logeren laten gaan ?…. en overige nachten, zelfde tijd naar bed gaan (ritme), geen elektronica voor het slapen gaan en een goed bed (en daarbij een goed kussen) helpen zeker!

  • Marije
    26/11/2017om09:30

    Sporten! Ik slaap altijd het lekkerst na mijn hockey training. Als ik dan na 1,5 hockeyen lekker onder een warme douche stap en daarna gelijk in bed duik slaap ik het beste.
    En als er een moment is dat ik echt niet kan slapen, dan maak ik altijd een kopje warme melk. Ouderwetse tip van mijn moeder van toen ik klein was en doe ik nu nog steeds wel eens!

  • Emmy
    26/11/2017om09:55

    Ik doe mee!
    Tips…. een koele slaapkamer, aan de koude kant. Douche voor het slapen gaan, mocht je iemand zijn die veel nadenkt, leg een notitieboekje naast je bed om het van je af te schrijven!

  • Sandra de Zeeuw
    26/11/2017om10:25

    Wat helpt is alle elektronica de slaapkamer uit!
    Verder na het avond eten niet meer eten. Drink een lekker kopje rustgevende thee. En ook de verduisterings gordijnen helpen mij makkelijk in slaap te komen. Ik weet dat het ook verstandig is om een uur voor het slapen gaan geen extra (blauwe)verlichting te hebben zoals tv of je mobiel en computer. De laatste heb ik zelf de meeste moeite mee maar helpt wel. En zorg voor een goed geventileerde slaapkamer. Zuurstof is heeeeeeel belangrijk. Ik zeg voor vanavond alvast: Slaap lekker??

  • Larissa
    26/11/2017om10:50

    Na een drukke dag, zeker als het een stressvolle dag was, zet ik voor het slapen een korte ingesproken meditatie aan, werkt fantastisch op mijn hoofd ‘uit’ te zetten. Een rustgevend muziekje en een boek, werkt ook. Slaap zacht! 🙂

Laat een reactie achter

NieuwsbriefSchrijf je in en blijf op de hoogte!

Ik wil jou inspireren en motiveren om af te vallen, van je fysieke en mentale klachten af te komen en je op weg te helpen naar de beste versie van jezelf! Schrijf je in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.