fbpx
Top

20 tips om beter te kunnen slapen

Tips beter slapen FitFoodFab

20 tips om beter te kunnen slapen

Geen mens is hetzelfde en dat is maar goed ook 🙂 Daarom hebben we ook allemaal verschillende slaappatronen en -gewoontes. Ik ken mensen die leggen hun hoofd op het kussen en ze slapen direct en dan gelijk heerlijk de hele nacht door. Ook zijn er mensen (zoals ik) die vaak wakker worden, slaapwandelen, praten of moeilijk in slaap komen. Iedereen heeft ook meestal wel een soort ritueel voor het slapen gaan. Maar wat zijn nou de beste tips voor het slapen gaan? Ik heb het aan jullie gevraagd!

20 tips om beter te kunnen slapen

Hieronder staan de tips van jullie om goed te kunnen slapen, in een willekeurige volgorde:

  1. Beweeg, sport en maak een stevige strand wandeling voor je naar bed gaat. Vooral bewegen in de buitenlucht zorgt ervoor dat je daarna heerlijk rozig wordt.
  2. Niet gaan liggen voor je écht moe genoeg bent.
  3. Leg een notitieboekje naast je bed en schrijf de gedachtes van je af die door je hoofd blijven spoken.
  4. Neem een lekkere hete douche voor t slapen gaan, met een doucheproduct met munt of lavendel.
  5. Zorg dat je slaapkamer koel, geventileerd (raam stukje open) en goed donker is.
  6. Zet een massagekussen op je rug en nek of vraag aan je partner om een hoofd, nek of voetenmassage. Dit werkt heerlijk relaxend.
  7. Probeer iedere dag rond dezelfde tijd naar bed te gaan en op te staan. Ritme is ontzettend belangrijk.
  8. Geen elektronica zoals telefoons en Ipads in je slaapkamer vanwege de straling. Probeer ook een uur voor het slapen gaan niet meer naar de tv, Ipad of telefoon te kijken.
  9. Zet een klein oliebrandertje met waxinelichtje en lavendel olie aan voordat je gaat slapen. Je krijgt dan een rustgevend geurtje in je slaapkamer. Blaas wel even het kaarsje uit voordat je gaat slapen 😉
  10. Zorg voor warme dekens, een goed matras en kussen.
  11. Geen caffeine, alcohol en niet te veel eten voor het slapen gaan. Maar neem een lekker kopje (caffeine vrije) ontspannende thee, zoals kamille thee.
  12. Plan een logeerpartijtje voor je kinderen bij familie of vrienden 🙂
  13. Ook een beker warme melk (met honing) kan een ontspannend effect hebben.
  14. Lees een boek voordat je gaat slapen. Hiermee vergeet je de drukte van de dag en kun je lekker ontspannen gaan slapen.
  15. Bedrijf vurig de liefde.
  16. Zorg voor een lekker schoon bed.
  17. Zachtjes een muziekje opzetten. Dit leidt af van de to-do-lijstjes en dergelijke die door je hoofd spoken. Aanrader: Gently Wispering op YouTube
  18. Zorg voor warme voeten door middel van een warm voetenbadje, kruik of een extra fleecedeken over je voeten.
  19. Mediteren zorgt voor rust in je lichaam en hoofd. Meditatie hoeft niet lang te duren en kun je op verschillende manieren doen. Zittend, liggend en met of zonder muziek of begeleidende stem.
  20. Denk alleen aan alle fijne momenten die je ooit beleefd hebt, die er op dit moment in je leven spelen én die je nog gaat beleven zodat je vanzelf (met een lach op je gezicht) in slaap valt.

Winnaar van de Silvana win-actie

Bedankt voor alle reacties met tips om goed te kunnen slapen! Deze tips hebben jullie allemaal gegeven naar aanleiding van de Silvana win-actie (Gezond slapen met Silvana). Er zitten tips tussen die ik in ieder geval ook zeker ga toepassen. Een goed matras en kussen heb ik nu al, dus gezond slapen gaat wel lukken….nu alleen nog goed slapen 🙂

Omdat er geen tip beter of handiger is dan een ander, heb ik ervoor gekozen om een winnaar te trekken. Dit heb ik gedaan door middel van een ‘random name picker’. Het filmpje hiervan staat ook op mijn Instagram stories.

En de winnaar is…..

Gefeliciteerd Marije

Stuur een e-mail naar info@fitfoodfab.nl met je contactgegevens zodat de Silvana kussens contact met je op kan nemen. Slaap lekker alvast!

Assortiment Silvana kussen FitFoodFab

Geen reacties

Laat een reactie achter